måndag 1 oktober 2007

VAB

Jaha, så har vi haft vår allra första vab-dag (jag var först ut). Statistiken och alla som har sett insidan av ett dagis säger att det kommer bli ganska många till. Hela det här dagislivet med hämtningar och lämningar och märkningar av kläder (har inte vi gjort än, så vi riskerar att hamna i fröknarnas svarta bok) och kanske framför allt vabbande känns extremt vuxet och lite overkligt.
"Jag vabbar idag". Smaka på den!

PS. För den som undrar: VAB står för Vård Av Barn. Inte Väldigt Anmärkningsvärt Bakfull eller något annat ungdomligt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte på det faktiskt. Riktigt vuxet! Jag saknar dollyboll. Jag kan vabba med henne sen när jag kommer hem. Får man det?

Johanna & Ola sa...

Ja, eventuellt får man det. Vi ska kolla! Hon har varit lite piggare idag, så snart tycker hon nog det är kul med videosamtal igen..

Anonym sa...

imponerande. vi som än så länge är i slutfasen ajälva produktionen har allt sånt spännande framför oss. Just nu är prestationsångesten inför nog.

Johanna & Ola sa...

Äsch, det är nästan inte jobbigt alls att föda barn. Vilket leveransdatum har ni? Två tips i all ödmjukhet är profylax och TENS (snälla elchocksplattor som faktiskt var bra, finns att hyra via MVC tror jag).
Det kommer gå finfint! Vi väntar med stor iver!

Los Zapatas sa...

Var det Ola eller Johanna som skrev?

Johanna & Ola sa...

Johanna. Ola tyckte förlossningen var jättejobbig, han var lite förkyld och hängig.

Anonym sa...

Aha, då är det i sin ordning. Jag har hört att en förlossning är lite som att dra näshår, men lite mer molande liksom. Inte så jävligt som förkylning.

Anonym sa...

hahaha ;)

Facit september, min första månad som bortrest och dollykrank..
3 inlägg.. Skärpning ;P
Se till att bränna lite mobilblixtar på trollet nu..
Pussokram