onsdag 17 oktober 2007

Jorå s'att, det knallar och går

(Johanna) Ibland känns det verkligen som att det inte har hänt NÅNTING överhuvudtaget som är värt att skriva om. Men då kan ju det vara värt att skriva om. Det är ju faktiskt ett ganska intressant (och nedslående) faktum att man går runt och tycker att inget särskilt händer i ens liv typ, ja vad kan det vara? 70 procent av tiden? 80? 65? I alla fall undrar jag om det verkligen är tänkt att det ska vara så. Men det är det kanske trots allt. Jag menar, hur mycket kvalitetstid hade dom på stenåldern när dom åt trerätters och fick massage eller vad som nu är livskvalitet. Eller bara för hundra år sen. Då slet dom minsann i sitt anletes svett typ fjorton timmar om dan och åt blodpalt (ja, jag har kollat en hel del på Emil i Lönneberga på sistone) och gick och lade sig klockan åtta. Om dom inte var patroner eller grevar, men dom hade ju inte vare sig bredband eller varmvatten eller penicillin, så dom hade det nog ändå inte lika härligt som vi (jag pratar alltså om i-världen nu).

Och med Dolly händer det ju faktiskt saker hela hela tiden. Idag har hon sagt sitt första trestavelseord: tjott-bo-lar. Bara en sån sak.

Nedan kan ni bekanta er med Dockan Bajs





2 kommentarer:

Los Zapatas sa...

En manualfilm, precis vad vi behövde, tack! Nu föll allt på plats. Och mycket rikigt, händer heller ingenting.

Anonym sa...

Mera! Och nu finns lite nya filmer pa min youtube som dolly kan titta pa. Puss!