fredag 3 augusti 2007

Fladdermöss och andra besökare

Det må vara menlöst och meningslöst, men jag kan inte släppa det här med det jävla bajsvädret. Är det inte hällregn så snålblåser det isvindar från den ryska tundran. 38-40 grader och krullig asfalt i Managua känns som Edens lustgård i jämförelse med den här sommaren. Jag börjar snart ta det personligt.

I alla fall anlände moster Tatta till öjn igår, till Dollys gränslösa förtjusning (vi andra i familjen tycker såklart också att det är grymt), och FÖRUTOM VÄDRET så har vi det väldans mysigt. Dricker vin, äter mat, kanelbullar och choklad och är allmänt dekadenta.

I förrgår kväll flög en fladdermus in i vår gotländska alpstuga. Ni kan ju kanske tänka er hur stabilt en person som har fobi för djur med oförutsägbara rörelsemönster reagerar i en sån situation. Om inte kan jag berätta att jag rusade runt och illpep på det där astöntiga och ovärdiga tjejsättet tills Ola hade fångat den stackars förvirrade varelsen i durkslaget och släppt ut den i nattmörkret igen. Han var i alla fall ganska söt så länge han satt stilla i vår bruna sjuttitalsplyschsoffa och förmodligen funderade över vilka uppgraderingar han borde installera i sitt navigationssystem.

1 kommentar:

Anonym sa...

nu får ni uppdatera så jag slipper se mig själv här :)