måndag 21 juli 2008

Mellanlandning

(Johanna) Lite asfalt och seveneleven igen mellan alla öppna landskap vi ska insupa i sommar. Stockholm i juli är som en lite förväxt småstad och det är en nästan surrealistisk upplevelse att kunna välja och vraka bland lediga gatuparkeringsplatser 17.30 en vardag. Om man kan släppa nu-jävlar-ska-här-upplevas-och-livsnjutas-stressen lite (jag är helt klart den i vår familj som lider mest av det syndromet, men jag jobbar på det) är det faktiskt rätt skönt att hänga lite i stan i halvdant väder också. Idag firade vi Dollys tvåochetthalvtårsdag/min fruntimmersnamnsdag med en jordgubbstårta av amerikanska dimensioner i glada vänners lag (och fick veta nånting kul och hemligt). Just nu sitter vi vid köksbordet och pratar om vilken riktning WTO-förhandlingarna kan tänkas ta, varvat med lite analyserande av vår relation och existensiella grubblerier. Inte. Vår kvalitetstid ikväll (Dolly sover sen 1,5 timme tillbaks) består av att vi sitter bredvid varandra i soffan med varsin laptop, ackompanjerade av Dolph Lundgrens sommarprat (killen har tagit det här med method acting till en helt ny dimension: "i mitt program ska jag berätta om hur det gick till när jag reste från Norrland till Hollywood för att bli actionhjälte"). Och njuter av det. Sunt eller skrämmande?







Dolly och Arwen. Vi vet fortfarande inte vem som var ute och gick med vem (togs i Helsingborg och borde väl ha lagts upp under det förra inlägget, men i alla fall).






Dolly ska få eget rum och behöver en dörr. Sånt fixar pappor.








Bad i Spillersboda

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför plågar jag mig med att titta in här - får ju sån sjuk dolly-abstinens...bara tre veckor kvar nu.
Puss på er!

Johanna & Ola sa...

Vi tycker absolut att du borde ta en sväng till öjn och bevaka din position innan dess ;-)